Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.07.2007 12:32 - Маги Вълчанова в интервю за вестник "Монитор"
Автор: play Категория: Забавление   
Прочетен: 2052 Коментари: 0 Гласове:
0



Магдалина Вълчанова:
Поправката “Ванко 1” е безумие Доста момичета все още не вярват, че някой може да ги примами, излъже и продаде. Целите!
СВЕТОСЛАВ ПИНТЕВ, вестник МОНИТОР, сряда, 4 юли
- “Мис България-Вселена 2000” и един от най-успелите наши модели

- Дълго време е талисман на националния ни отбор по футбол.

- От 7 години  ръководи дейността на сдружението  “Face To Face”-България, което се бори срещу трафика на хора.

- На 19 aприл стартира националната кампания  под мотото:  “Всяко дете може да стане жертва на трафик, особено детето, което виждаме рядко!”.


- Маги, твоята организация "Face to Face" напоследък е особено активна. Разкажи повече за работата на сдружението?
- "Фейс ту фейс" работи по превенция трафика на хора. Той може да бъде както с цел сексуална експлоатация, така и с цел трудова експлоатация. В България един от основните проблеми е трафикът за сексуална експлоатация. Разпространен е, може би и поради нашето прекрасно географско положение. Последните проучвания сочат, че са намалели жертвите, принудени чрез насилие, т.е. чрез отвличане. В повечето случаи трафикът става чрез измама, чрез обещания за много добра заплата, за лъскав живот. Предлага се на хора без квалификация. Те не могат да схванат уловката и затъват. Ние работим с потенциални жертви. Там влизат всички момичета и момчета от 12 до 18 години. Когато става дума за трафик, хората си мислят за проституция, и мисълта им тръгва в посока доброволна проституция. Някак отричат насилието, не се замислят за него. Един наш клип от два месеца се върти по Нова тв, в метрото, в 300 автобуса. Стремежът ни е да привлечем вниманието на работещите родители към реалните проблеми на децата им.
- Аз съм бил свидетел как мутри тормозят проститутка, която иска да се откаже от занаята. Викна полиция, за да я защити. Униформените  казаха: "Ти като си се захващала с тая работа си знаела, че няма измъкване". И си тръгнаха.
- Това е логично, защото в България не е ясно още какви са зако-
новите наказанията за сводничество. Гласуват закони, които всъщност им облекчават присъдите. Нещо безумно. Като поправката "Ванко 1". Той е един от примерите как човек, които постоянно парадира с луксозен живот, със скъпи дрехи, коли, използва себе си за примамка. По този начин, обещавайки на момичетата да ги направи известни, да ги заведе в Италия, уж като гаджета, е успявал. Аз така си го представям.
Мисля, че поправката "Ванко 1" е някакъв абсурд. Още преди да влезем в ЕС, едно от изискванията беше България да работи върху корупцията и трафика на хора. Оттогава насам това стана модерна тема, но в кавички. Много организации правят кампании, провокират интереса на обществото, но факт е, че се знае малко. Ние работим по този проблем от 2000 г. Тогава децата съвсем не бяха чували нищо. За отвличане на сираци с цел да им бъдат взети органите - да. Но не бяха чували, че могат да ги отвлекат и да ги продават целите.
- Как се случи така, че точно ти се захвана с това?
- Нали някой трябва да работи. Когато бях в Кипър да представя България на "Мис Вселена", се запознах с Уолтър Конингтън, тогава  изпълнителен директор на "Фейс ту Фейс интернешънъл." Бях още с корона, много идеалистично настроена. Реших, че искам да направя нещо. Тогава не бях много наясно с точно какво се захващам. Когато отидох на втора среща в Ню Йорк и помолих за средства за създаването на "Фейс ту Фейс  България", явно съм била  убедителна. Движението работи много успешно. Имаме няколко отлични информационни кампании. Създадохме филма "Открадната светлина".  Направихме го като инструмент за превенция, който показва по интерактивен начин какво преживява жертвата, как едно момиче може да бъде съсипано от отвличане, как губи човешките си права. Филмът участва в "София филм фест", а в "Холивуд филм фест" спечели 4 награди. Актрисата Виолета Марковска взе приза за главна роля. Филмът е част от проекта ни "Открадната светлина" и се излъчва в повече от 20 града на  страната. Децата плачат като го гледат. Познавайки един път кошмара, трагедията на жертвата, сигурно ще се замислят, когато някой батко ги покани с него в чужбина. 
- Обществото по-скоро свързва манекенките с трафика, а не с борбата срещу трафика. Трудно ли е да пребориш тази нагласа?
- Аз нямам проблеми. Много лесно се разбирам с момичетата. Като човек който се е занимавал с мода, мога да им обясня как се става модел, какво се изисква. Със сигурност не е да преспят с този или онзи. Това е абсурдно, абсолютна лъжа. Моделската професия всъщност е доста по-трудна от това, което изглежда.
- Да, но го има и това, не вярвам да отречеш.
- Има го. Всеки го знае. Доста модели  дават лош пример и това пречи на моята работа. В крайна сметка не 100% от моделите са пропаднали. Откъде накъде  ни категоризират. Аз не се определям като такава. Това, което се усеща, обаче е ниското ниво на морала, ценностите в каква посока са, че наистина много млади момичета на 17-18 се интересуват единствено от това да имат нов телефон, да ги повозят в хубава кола. Десет години  по вестниците аз чета единствено как някакви мутри са супергерои, коя манекенка каква кола кара, на еди коя си какво й купили. Това е насадено вече. Много малко момичета разбират кое е правилно, кое не. Когато родителите са твърде заети, или твърде бедни, те смятат, че това е начина. Не се дава добър пример. Аз никога няма да тръгна да обяснявам каква кола карам, какви дрехи нося. Това са глупости. Моите колежки няма ли вече да разберат, че не може да занимаваш публиката с това какъв цвят ти е косата, и как си лакираш ноктите? В крайна сметка това е отговорност, защото много момичета подражават. Другото е безумно - да лъжат, че скъпата им кола е купена с моделски пари.
Хонорарите за средна класа модел са около 50 лева на ревю. Ако си по-известна и се пазариш, можеш да го вдигнеш няколко пъти, но няма да си купиш хубава кола.  Хванала си гадже-баровец, купил ти е. Няма проблеми, но поне недей да лъжеш хората. Повечето момичета вярват и си казват:. "Отивам в София, две ревюта и ще си купя "Майбах". Трябва реалността да се показва. Има много наши модели, които работят в чужбина и тук не са известни много. Те могат да си купят "Мерцедес", ако пожелаят, но няма да парадират.
Моделската работа е много трудна. Живее се в тежки условия, с 5-6 момичета в една стая. Заминаваш в чужбина, обикаляш градовете пеша да търсиш тази или онази агенция, седиш на слънцето 12 часа. Децата виждат корицата на списанието, а не пътя до тази корица.
- Жълтата преса дразни ли те?
- Не съм им достатъчно интересна. Пишат глупости, за да изкарат някой лев. Да погледнем на нещата от тази страна. Мен определено са ме щадили. Като няма за какво да се хванат… Мога да кажа, обаче че жълтата преса определено ми пречи в личния живот. Ако имам гадже и той не е толкова известен, му е много трудно да разбере, че по медиите се пишат и измишльотини. Появяват се конфликти, които де факто нямат основа, но могат да причинят доста страдания. Имала съм такова гадже и такъв проблем. Приключих  наскоро връзката си с мъж, който много ме разочарова. Така и не можах да се разбера с него. Толкова беше тежка тази връзка, че чак непоносима. Радвам се, че се отървах. Имаше и ревност и простотии. Не е за мене това. Сега в момента съм свободна жена. Млада, красива и свободна. От това по-хубаво за лятото няма.
 - Свързваха те с Димитър Барбатов?
- Глупости. И за Валери Божинов някакви слухове тръгнаха. В крайна сметка и двамата са хубави момчета и няма лошо, но просто не е вярно. Истината е, че докато бях талисман на националите, не бях много добре приета, особено от съпругите на футболистите. Винаги имаше една дистанция. Футболистите и техните семейства живеят в едно свое затворено общество, говорят си по определен начин. Виж на трибуните феновете истински ми се радваха.
- По улиците мъжете побъркват ли те от свалки?
- Мога да кажа, че се радвам на внимание, но мога да кажа също, че се депресират по някакъв начин от мене. Рядко се престрашават да ме заговорят, което е много смешно. В крайна сметка аз съм се направила, нагласила съм се, за да ме забележат, а те така се стресират, че не смеят да ти кажат добър вечер. Този, бившият, с когото се разделихме е доста откачен, зодия Овен, темпераментен мъж. Той пък беше много нахален и страшно ме издразни при запознаването ни. Оказа се, че не знаел коя съм.  Някой му казал, че съм талисман на националния отбор и той решил да ми се представи като футболист. Вика: "Аз съм в "Левски", но съм резерва. Казвам му: "Когато станеш титуляр, ми се обади." Беше много смешно. Така се получи някаква комуникация, някаква игра.
Аз съм разглезена от гледна точка на комплименти, но съм и доста мнителна. Трудно допускам някого до себе си.
- Защо?
- Като една доста ухажвана жена съм срещала хора, които не са коректни с мен. Най-много ме дразнят мъжете, които се опитват да се докоснат до мен, за да се похвалят. Това са безумни хора, които  само си губят времето. Аз съм жена като всички, не съм друга категория, имам същите чувства и усещания. Нещата, от които имам нужда, са точно такива от каквито имат нужда и другите жени. Когато някой подходи към мен както към една маймунка за показ, страшно много се ядосвам. Не мисля, че го заслужавам, никоя жена не го заслужава. Просто усещаш как някой се възползва от теб. Ако той е такъв, това е достатъчно основание да му биеш шута. Да си ходи у тях. Явно не е достатъчно мъжкар, за да бъде с жена като мен. Някои не могат да приемат известността, други това постоянно внимание, което е около мен. Аз самата съм много труден  характер и ми трябва силна ръка, за да може да ме укроти и да ме опитоми. Още не съм срещнала такъв мъж.
- Къде да те търсят желаещите?
- А, ще ме търсят. Не разчитам на такива неща. Каквото е писано - ще стане. Аз да правя каквото трябва, а да става каквото ще.


Тагове:   Монитор,   вестник,   Маги,   интервю,


Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: play
Категория: Забавление
Прочетен: 396846
Постинги: 61
Коментари: 14
Гласове: 209
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031