Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Статии и интервюта от българското издание на списание Playboy и вестниците "Монитор" и "Телеграф". Написани или подбрани от редактора Георги Неделчев.
Автор: play Категория: Забавление
Прочетен: 315278 Постинги: 61 Коментари: 14
Постинги в блога от Април, 2007 г.
ПОСЛЕДНАТА НАДЕЖДА

(коментар от първа страница на вестник "Монитор", четвъртък, 26 април)

Когато един вестник опре до поръчковата социология, за да спасява репутацията си, това е особено показателно за неговото състояние.

Когато национален социологически институт обнародва миризливи проучвания, обслужващи определени медии, това е доста притеснително за ситуацията в държавата.

А когато пък един вестник е стигнал дотам да интерпретира изследвания и данни така, както Дяволът чете Евангелието – това вече не е нищо друго освен отчаяние.

В разстояние само на 2 седмици двата вацови вестника у нас занимаха читателите си вместо с “новините, каквито са”, с тлъсти демоскопски таблици, опитващи се да спасят падащия им рейтинг.

Работата заприличва малко на виц. Въпросните вестници лъжат все по-намаляващите си читатели, че освен тях има и много други, които ги купуват. Читателите, от своя страна, не остават длъжни – те пък лъжат социолозите, че четат въпросните издания.

Цялата схема би била наистина брилянтна шашма, ако не беше една досадна подробност – статистиката на отпечатваните и продадени тиражи. Тя, най-изненадващо за вацовете и НЦИОМ, показва доста по-различна картинка. И е подпечатана със стотинките, които народонаселението харчи всеки ден.

Истината е, че вестникът, с който делим общ етаж - “Телеграф”, от няколко седмици е втори по тираж и продаваемост в страната. Тоест, изпреварил е изданието, което навремето пак ние, с много любов, създадохме - “24 часа”.

И е въпрос на броени месеци да стане №1. Тогава пък в изданието, наричано от зевзеците “Дневен Труп”, ще се наложи да има оставки и уволнения. Ето затова е целият зор в момента. Затова са тези тлъсти заглавия, таблици и проценти, услужливо поднесени от гладни социолози. От страх.

Но няма лошо. Те нека си пишат, а ние ще се смеем. В края на краищата, не е луд този който лъже, а този, който вярва.

Категория: Забавление
Прочетен: 1032 Коментари: 0 Гласове: 0
Ники Кънчев в интервю за "Монитор":

VIP Brother доказа, че имиджът на звездите зависи най-вече от личните им качества, а не от таблоидната слава

ГЕОРГИ НЕДЕЛЧЕВ

Ники, какво най-много те изненадва от развоя на VIP Brother 2 досега?

- Азис. Феноменът „влизам PR робот, излизам човек", както самият Васко определи своето участие във VIP Brother 2. Този човек или „това същество" (пак негови думи) успя да се хареса на цяла България, излезе без да се скара и нагруби никого. Той, струва ми се, победи Биг Брадър. Не очаквах това да се случи по този начин и толкова скоро. Да не говорим за превъплъщенията му от Азис във Васил, оттам във Василка. Роден артист, идва му отвътре. С приятели дискутирахме къде са театралните режисьори, които трябва да откриват такива хора и да ги вкарват в театъра. Бих гледал една пиеса с Васил в главната роля. Така както гледах с Део преди 3 години и много ми хареса.

- Най-голямото разочарование за теб от новия сезон?

- Не раз-, а очарован съм. Имахме сватба, срещу която чувам коментари, но така Биг Брадър затвори един цикъл - от вестта за бебето до сакралното „Да". И то пред първия по влияние човек в страната, според актуалната класация на списание EGO - Бойко Борисов. Имахме истински VIP персони, а срещу техните предшественици миналата година се говори много. Имаме интрига, имаме фенове, невероятен отзвук в обществото. А и рейтинг. 

- Как ще коментираш агресивното поведение на твоята колежка от Нова тв Венета Райкова?

- Както й казах в директното предаване, Венета е мечта за всеки тв продуцент. Рейтингът от шоуто с излизането й е вторият след старта - гледали ли са ни средно 1 564 000 души. Изводите за характера на Венета, защото VIP Brother е предаване за характери, оставям на зрителите.

- Подкрепяш ли тезата, че риалити-шоутата окончателно официализираха поп-фолка като музикален жанр и го реабилитираха в очите на много негови врагове?

- Риалити-форматът е последното нещо, от което поп-фолкът се нуждае, за да официализира своето съществуване. Тази музика е така силна митологема у нас, че по-скоро риалити-шоуто се възползва от нея, а не обратното. Нека не забравяме, че в Big Brother поп-фолкът съществува не под формата на музикален жанр, а чрез представителства, чрез символни легации. Такъв е случаят с Азис и Деси Слава, които влязоха в Къщата като секс-бомба и хомосексуалист-младоженец. Сам разбираш, че публичният им образ е далеч по-интересен за шоуто, отколкото тяхната музика конкретно. Такъв е нашият формат, той не е музикално риалити.

Колкото до враговете на поп-фолка, мисля, че Азис ги обезоръжи завинаги. Не че симпатизират на неговата музика, но него, като най-пъстрия й характер, те несъмнено харесват. Това също е вид реабилитация, не само лична, но и професионална. За да бъда честен докрай - след VIP Brother 2 апетитите на попфолк звездите към Къщата и следващите ни издания ще са неудържими...

- Имаше ли резерви, готови да бъдат вкарани във VIP-къщата?

- Да, резерви винаги има. Дори в някои държави, готови да влязат, резервите прекарват целия сезон при закрити врати, за да не се влияят от развоя на нещата в Къщата. Аз съм голям фен на една от нашите резерви за този сезон. Миглена се казва. VIP е, 100 процента. Ти, сети ли се? Това май е въпрос за 100 000 лева за читателите на „Монитор"...  

- Сещам се. Ще уточним коя е на 32-а страница в днешния брой. Апропо, как върви конкуренцията с Music Idol?

- Big Brother се конкурира единствено със себе си. И в това, ще ти издам, е особено добър. Ние  свикнахме с конкуренцията - то не бяха попфолк концерти, после Survivor, сега  и Music Idol... 

- Най-голямата глупост, която си прочел за VIP Brother 2?

- Спекулации много. Че продуцентите са уговорили двойките в шоуто да се отдават на необуздан секс. Както сам си проследил, подобно нещо не се случи. 

- Някакъв куриоз от директните предавания на тазгодишния VIP?

- Най-куриозното е че минават за един миг. А са реално по час и половина всеки лайв. Колкото един футболен мач. Рекламните блокове, от които зрителите постоянно се оплакват, че са дълги, пък отлитат между две мигвания на клепачите. Като казах мач, се сетих за един куриоз, за който ме питаш. Знаех че Биг Брадър има големи фенове сред футболистите, защото самите те са ми се обаждали и даже съм водил някои от тях да разгледат Къщата. Но този път куриозът е пълен. Визирайки топлите отношенията на БФС и Германската футболна централа, и по-специално Боби Михайлов и Франц Бекенбауер, които докараха в България съдията Хелмут Флайшер, след мача с "Левски" вратарят на ЦСКА Ивайло Петров цитира Азис от VIP Brother и неговото „Ми-ми". За този цитат Дисциплинарната комисия наказа Ивайло Петров за  един мач. Това не е ли куриоз -  да те накажат, че си гледал и цитираш едно телевизонно предаване, било то и VIP Brother?!  

- Какви са коментарите от лицензоносителя "Ендемол" относно българските издания на Big Brother?

- Доколкото знам, Endemol са много доволни от нас. При това традиционно. Нашите издания са хитове по време на своето ефирно излъчване и по принцип в съвременната българска телевизия. Сигурно знаеш, че не в цял свят е така. Случва се в някои страни Big Brother да мине и без медиен шум и без търговски успех.

- Коя е най-голямата поука от втория VIP-сезон?

- За едни сватба, за други - брадва. Шегувам се. Поуката е една от всички сезони на шоуто. А тя е, че най-трудната промоция е автопромоцията. Произведеният имидж зависи от личните възможности да бъде поддържан, не от таблоидната слава.  

- Ти си водещ и на новото телевизионно състезание "Един срещу всички". Не е ли то прекалено скъпа продукция за един български канал?

- Тук пак голямо "Браво" на Нова телевизия, на Силва, Павел и Ева, че се нагърбиха с промоцията и старта на чисто нова игра. И то поемайки риска да сменят класика като „Стани богат". Да, „Един срещу всички" е скъпа продукция като проиводство, но скъпа и луксозна за очите на зрителите. Светлини, лазери, мултимедийно шоу, интересни въпроси, 50 души активна мафия, 80 души публика, играчите, аз -  всичко това се следи от десетина камери и се поднася атрактивно. Рекламодателите в България също искат да участват в такива предавания - в които си личи, че не са спестени 100 лева от декора и 200 лева от осветлението.

Слава Богу, шефът на мафията Любо спечели тези заветни 100 000 лева и стана първият българин, получил сто бона в игра на въпроси и отговори. Лично за мен това беше краят на една седемгодишна „Мисия 100 000", започнала още със старта на „Стани богат". Изкефих се максимално. Предупреждавам зрителите да продължават да гледат с нарастващ интерес, защото в най-скоро време „Един срещу всички" ще роди още един стохилядник.  Като нямаше - нямаше, сега почнаха да никнат като гъби след дъжд...

- Смяташ ли, че откакто вървят предавания като това и "Стани богат", ерудицията на българина се е повишила?

- Да, смятам. Защото зрителят вкъщи сам атакува своите знания - за да надиграе участника, за да си спомни неща, които е знаел и от които се е интересувал, за да поспори вкъщи с близки, които също гледат, за да изпита удоволствие от търсенето на знание. И това е първа крачка към неговото придобиване или поредна крачка в акумулирането му. „Стани богат" е домашен университет. 

- Как виждаш в перспектива конкуренцията между двете телевизии - Нова и bTV?

- За да бъда искрен, ще кажа, че им прави чест и на двете телевизии, че се конкурират очи в очи, директно. Следят световния тв пазар, купуват успешни формати, плащат лицензи, създават нови предавания, търсят активно зрителите си. Това всъщност нарекох преди малко „съвременната българска телевизия", а не онова, което помним отпреди 15 години. Тогава положението беше „един народ - една телевизия"...

Категория: Забавление
Прочетен: 1053 Коментари: 0 Гласове: 0
Категория: Забавление
Прочетен: 1196 Коментари: 0 Гласове: 0
Последна промяна: 07.04.2007 18:19
Търсене

За този блог
Автор: play
Категория: Забавление
Прочетен: 315278
Постинги: 61
Коментари: 14
Гласове: 209
Архив
Календар
«  Април, 2007  >>
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30